Dag 3 - Reisverslag uit Auritz, Spanje van Ans Schouten - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Auritz, Spanje van Ans Schouten - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg Ans

20 Juli 2017 | Spanje, Auritz

Om 7.00 uur netjes aan de ontbijttafel, karig ontbijtje.
Hierna de nog steeds natte was verzameld waardoor mijn rugzak enorm zwaar werd. Daar zag ik heel erg tegenop om die 20 km door de Pyreneeën te dragen.
En wat zag ik toen bij de receptie………jawel Lony, rugzakken werden vanaf hier wel vervoerd!
De twee Zuid-Koreaanse meisjes lieten dat doen en ik twijfelde geen seconde.
Wat was ik blij met mijn rugzakje van Declathon voor wat extra dingetjes.
Die ging dus op mijn rug. Mijn God, wat ben ik blij geweest gedurende de dag.

Gelukkig was het niet warm, we hadden zelfs de hele dag geen zon maar miezerige regen :(
We hebben de hele dag werkelijk in de wolken gelopen, dus het uitzicht van de Pyreneeën hebben we moeten missen :(
Ook daar doe je niets aan, het leek helemaal dat je daarboven aan de goden was overgelaten.
Het had ook wel iets mysterieus. Het is een teken dat ik nog eens terug zal moeten naar de Pyreneeën.
Zo zie je maar, ieder voordeel heeft zijn nadeel, of net andersom zou Johan zeggen.
Het was een pittige tocht, met veel klimrek, maar nog meer dalen op ontzettende moeilijke paden. Zie foto's.
Ik ben veel pelgrims tegen gekomen, zowel jong als oud. Ook een Italiaan met zijn hond, zelfs de hond droeg zijn eigen bagage. Dus Clio, je weet maar nooit hè ;)
Ook een jongeman die zijn Christmastree mee droeg. Toen hij mij dit vertelde begon ik voor de gein stille nacht te zingen daar in de bergen. Volgens mij was het een cello! Tjee, sjouw dat maar eens mee. Natuurlijk foto van gemaakt.

In de verte dacht ik dat ik een standbeeld zag, haha, was het een levende schaapherder met zijn honden. Ook prachtige paarden die los liepen, met een paar veulentjes.
Je komt zoveel mooie dingen tegen, écht super.
Opeens een stuk rots die ik heb gebruikt als picknickplaats waar ik de koffie stond te maken van Zoë en Jim! Jawel hoor, warm water, melkje erbij en ik had mijn eigen bakkie! (Zie foto)
Op een gegeven moment in een super klein vertrekje, waar je ook een vuurtje kon stoken. Dit was een soort reddingshuis bij slechte weersomstandigheden. Het weer kan namelijk in een paar minuten zomaar omslaan. Ik kwam daar aangelopen en zag de “kerstboom” buiten staan. (Had ik nu maar onder dat plastic gekeken) nog spijt van, maar misschien ga ik hem nog vaker tegen komen, wie weet.
Kwam ik binnen in dat huisje en zij tegen hem (man kwam uit Zuid-Afrika maar woonde in Duitsland) dat ik iets van te voren er iemand van door zag gaan met zijn kerstboom. Haha, hij schrok zich werkelijk rot en wilde al naar buiten rennen!

Zo maak je zoveel verschillende mooie dingen mee, dat het er bijna niet toe doet dat het een beetje miezerig weer is.
Maar toen ik uiteindelijk heel moe in Espinal aan kwam, scheen de zon!
Ook hier weer lekker gedoucht en wie kwamen daar binnen, Martin en Victoria, de Denen!
Gezellig mee gegeten, samen met Polen en een jongen uit Zuid-Korea. Zijn ontzettend aardig de jonge mensen uit Zuid-Korea.
Het was een simpel Pelgrimsmenu, maar ook vanavond met een kan wijn erbij, lekker.
Hopelijk vanavond goed slapen, jawel, in een groot bed. Ik mocht uitzoeken, dan maar gelijk goed gekozen, hoop ik.
Er staan nog zes stapelbedden, wanneer die allemaal bezet zijn, kan er heel wat gesnurkt worden :o
Dag aardige, lieve volgers van mij. Misschien tot morgen. X

  • 22 Juli 2017 - 13:51

    Heleen:

    O Ans wat leuk om allemaal te lezen. je maakt ook met iedereen contact. heb je nog niet met iemand gedanst? haha. Fijn dat je zware rugzak meegenomen kan worden. dat scheelt veel, houd je het langer vol.
    Super die koffie van Jim en Zoe. Geniet lekker verder en schrijf vooral door, dan genieten wij ook!
    Liefs van mij!

  • 22 Juli 2017 - 15:54

    Caroline:

    Zo Ans jij maakt vrienden met je humor! ;) verder goed bezig! Take care x

  • 22 Juli 2017 - 21:25

    Ineke:

    Gaat je rugzak toch wel naar het goede adres? Fijn dat het goed gaat xx Willem ineke

  • 22 Juli 2017 - 21:30

    Thea:

    Hey vrouwke, goed bezig zeg!!!
    Leuk om je verslag te lezen maar denk ook aan jezelf hè en vooral genieten.
    Nog vele fijne, veilige kilomters en hou je haaks

  • 22 Juli 2017 - 22:29

    Nel:

    Hoi Ans,
    Ik geniet van je verhalen!
    Je optimisme, geen vergezichten in De Pyreneeen, dus een keer terug.
    Je ontmoetingen, bijzonder hoor.
    Ik hoop dat de kerstboom nog een keer uitgepakt wordt, en dat
    je verrast wordt op een prive concert.
    Pfff, wel een ding om mee te sjouwen hoor.
    Kon je blijdschap voelen, dat je erachter kwam, dat je grote rugzak
    werd vervoerd.
    Ik hoop dat je was morgen droog is, en dat je heerlijk geslapen hebt,
    zodat je fris en monter je reis kan vervolgen.
    Groetjes Nel.

  • 22 Juli 2017 - 23:18

    Daisy:

    Wat een prachtige verhalen Ans. En dat bij dag 3. Dat worden nog vele prachtige dagen. Erg leuk om alles te lezen. Jouw humor heb ik de laatste tijd ontdekt

  • 23 Juli 2017 - 12:35

    Paul:

    Leuk te lezen Ans. Je hebt een grappige schrijfstijl! Hoop dat het miezerige weer je geen parten gaat spelen! Veel plezier nog met je reisgenoten (uit ervaring weet ik hoe leuk dat kan zijn, uit vaak onverwachte hoek ontmoet je de leukste mensen, jong en oud maakt niet uit). Groet ook van Christianne :-)

  • 23 Juli 2017 - 16:59

    Hanneke:

    Eindelijk je site gevonden Ans! Gelukkig want wat is het genieten van je verhalen!! Ik "hoor" het je vertellen, al die belevenissen! Geweldig!! Alle goeds voor je, dappere Ans. Liefs... Hanneke

  • 23 Juli 2017 - 19:02

    Jet Vervoort:

    Hoi lieve Ansje, vandaag voor het eerst je site bekeken, natuurlijk wel heel veel aan je gedacht.
    Wat gezellig zoals je schrijft, Ans je hebt in korte tijd al veel meegemaakt, al veel mensen ontmoet en ook al verschillende weertypes gehad.
    Wat fijn dat je rugzak weggebracht kan worden, gemak dient de mens Ans, of niet dan?
    Blijf je volgen ben erg benieuwd naar de volgende verslagen, en hoe jij alles gaat ervaren.
    Lieve Ans veel succes en geniet van alles. vriendelijke groeten Jet

  • 23 Juli 2017 - 22:50

    Ans Schouten:

    Hallo allemaal,,
    Hier ben ik weer even.
    Vrijdag, dag 4, vertrokken vanuit tEspinal . Ik was de laatste pelgrim op een Spaans gezelschap van 4 personae na, die vanaf vandaag gaan vertrekken naar Santiago.
    Geen mogelijkheid tot ontbijt, alleen kop koffie. Maar vrolijk op pad en na 5 minuten toch even terug naar typisch Spaans cafeetje om daar een ontbijtje te nemen. Heerlijk kop koffie met brood en croissant. Wás maar goed dat ik dat gedaan had, want ik vroeg voor de zekerheid even de weg en ik moest de andere kant op.
    Dubbel blij dus, en een lekker ontbijt en de juiste weg. Laatste natuurlijk het belangrijkste, ☺

  • 24 Juli 2017 - 00:06

    Paulien:

    Hoi Ansje van tante Anna.
    Super
    zowel jij als wij kunnen zo genieten van de reis.
    lekker verder genieten
    groetjes van jo en paulien

  • 24 Juli 2017 - 09:24

    Lieve:

    Ha tante Ans,

    Wat leuk om je verhalen te lezen. Zo zijn we er toch een beetje bij. Nog maar een paar dagen onderweg en toch al zoveel meegemaakt, moet vast een bijzondere ervaring zijn! Moet voor al die pelgrims ook vast gezellig zijn om zo'n vrolijke Nederlandse tegen 't lijf te lopen.

    Geniet ervan. Enjoy the little things en count your blessings. Ik blijf je volgen.
    Liefs uit het Rotterdamse xxx

  • 24 Juli 2017 - 11:32

    Anne:

    Ha Ans,

    Wat mooi dat je ook foto´s van jezelf hebt. Leuk voor later. Hier giet het pijpenstelen. Hopelijk is het daar nu beter.
    Loop ze. Liefs, Anne

  • 24 Juli 2017 - 18:10

    Jose En Sjef:

    Hoi Ans, zo te lezen ben je nu echt een pelgrim onderweg.
    al vele ontmoetingen en mooie ervaringen.
    Ans geniet ervan en bedenk het gaat om het onderweg zijn en niet om de eindbestemming.
    Bon Camino !
    we volgen je met veel belangstelling tot half augustus want ook dan gaan wij weer wandelen op de Camino in Frankrijk. lieve groetjes van ons.

  • 24 Juli 2017 - 20:07

    Ans Schouten:

    Dag lieve volgers, ik weet niet hoe jullie het ervaren op deze site, maar ik vind hem niet zo prettig.
    Ik merk bv dat er o.a. maar de helft van dag 4 erop staat, terwijl ik zeker weet dat ik er veel meer op had gezet en ook foto's erbij gast best moeizaam. Jammer.
    Maar daarom maar ff het vervolg van die dag.
    Ik ging dus verder met de juiste weg, (gelukkig ).
    Bij mijn "lange" pauze toch maar eens mijn stokken voor de dag gehaald.
    Beviel eigenlijk heel goed,,prima zelfs! Voelde mij wel gelijk een stuk ouder.

  • 25 Juli 2017 - 12:31

    Anne:

    Ha Ans,

    ik krijg dag 4 niet te zien. Er zijn nog de nodige andere sites waar je een reisverslag kunt maken. Misschien werken die beter.
    Succes met alles, Anne

  • 25 Juli 2017 - 22:09

    Christianne:

    Hey Ansje, mooi je verhalen! Gave reis maak je zeg!
    Paul en ik blijven je volgen! Lieve groet uit de Dordogene, XXX Chris

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ans

Actief sinds 08 Juli 2017
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 19951

Voorgaande reizen:

18 Juli 2017 - 08 September 2017

Santiago de Compostella

Landen bezocht: